Abonnementen service: 035 - 2019505

Sybrand Niessen: Schiphol succes

Vanaf maandag 12 juni is Sybrand Niessen weer elke week te zien met MAX vakantieman! In elke aflevering handige informatie voor de vakantieganger, de laatste ontwikkelingen in de reiswereld, worden oplossingen voor consumenten- problemen gezocht, kijkersvragen beantwoord en reist de Mystery Guest door Europa waar hij hotels aan een inspectie onderwerpt.

Eindelijk lijkt de zon de lange winter te hebben verdreven, vertelt Sybrand Niessen in zijn column voor MAX Magazine. Voor velen duurde de kou te lang, dus gingen de vliegreizen en lastminutes in de eerste maanden van het jaar als warme broodjes over de toonbank. De meivakantie wordt steeds populairder.

Vorig jaar begon die meivakantie in mineur, toen aan het begin van de vakantie veel mensen hun vlucht op Schiphol misten. Oorzaak was een staking van het bagagepersoneel, de chaos was niet te overzien. Daarna waren de problemen nog niet van de lucht, toen personeelstekorten bij het beveiligingspersoneel tot lange wachtrijen leidden. Honderden mensen zagen hun vlucht en vakantie in rook opgaan. Die groep viel tussen wal en schip voor een vergoeding voor de geleden schade.

Totdat onze MAX Ombudsman zich ermee ging bemoeien en in onze uitzending een proefproces tegen Schiphol aankondigde. Niet lang daarna meldde de Schiphol-directie zich bij ons om te praten over een oplossing. Er werd een speciale compensatieregeling in het leven geroepen, waardoor honderden gedupeerde vakantiegangers alsnog zijn gecompenseerd voor een totaal van 5 miljoen euro.

Voor ons het bewijs dat we als programma veel voor mensen kunnen betekenen, waar ze eigenlijk al de hoop hadden opgegeven. Ook deze zomer staan we weer voor u klaar, met raad en daad!

  Post & Mail

Wilt u reageren op de inhoud van MAX Magazine, een tv- of radioprogramma? Stuur dan een bericht naar MAX Magazine. De redactie maakt elke week een selectie en kort soms berichten in.

Reageren