Abonnementen service: 035 - 2019505

Uitgezongen

Tien dagen lang leek Ahoy Rotterdam wel het middelpunt van de aarde, beter gezegd Europa. Zo veel media-aandacht werd besteed aan het daar gehouden Eurovisie Songfestival, dat alle andere nieuwsfeiten naar de achtergrond werden verdrongen.

Het leek in die periode wel of er niets gebeurde in Israël en de Gazastrook, op het Binnenhof en het coronastrijdperk. De televisiekijker werd bedolven onder talloze voorbeschouwingen. De inhoud van praatshows als ‘De Vooravond’, ‘Beau’ en ‘Op1’ werd gedomineerd door talloze bij het liedjesfestijn betrokkenen. Natuurlijk, wij deden er zelf aan mee. Gedurende een week streken ook de MAX-programma’s ‘Tijd voor MAX’ en ‘Lunch lekker met Daniel Dekker’ neer in Rotterdam op en rond de ss Rotterdam voor een serie live-uitzendingen. Met zo veel fantastisch vakmanschap op organisatorisch en tv-productiegebied gaf Nederland een mooi visitekaartje af en kreeg de Rotterdam-promotie een geweldige stimulans. Maar toen in de erop volgende dagen ook nog eens allerlei nabeschouwingen werden gegeven, vroeg ik me af: was het niet te veel? We zijn er onderhand wel klaar mee. Er is nog zo veel meer aan de hand dat aandacht verdient.

Jan Slagter
directeur Omroep MAX

  Post & Mail

Wilt u reageren op de inhoud van MAX Magazine, een tv- of radioprogramma? Stuur dan een bericht naar MAX Magazine. De redactie maakt elke week een selectie en kort soms berichten in.

Reageren