Abonnementen service: 035 - 2019505

Het doek is gevallen voor D-reizen

Vorige week heeft de rechter het faillissement uitgesproken voor de DrT-groep, het moederbedrijf van D-reizen. Gelukkig zijn de boekingen via SGR gedekt tegen faillissement. Zodra de SGR de klantgegevens ontvangt van de curator gaan ze deze actief benaderen. Nu alvast antwoord op verschillende vragen van consumenten.

Ik heb een reis geboekt via D-reizen bij een andere reisorganisatie mét SGR-dekking.
Het kan zijn dat de reisorganisatie waarmee u gaat uw klantgegevens niet heeft. De SGR gaat dit stroomlijnen. U krijgt bericht en de reisorganisatie zal de reis gewoon uitvoeren als dat mogelijk is. Anders krijgt u uw geld terug.

Ik heb via D-reizen geboekt bij FTI Touristiek, een buitenlands bedrijf zonder SGR- en ANVRdekking. Ik heb geen voucher gekregen.
Ook u wordt benaderd door de SGR. Check op uw overeen komst of er een insolventie verzekering is. FTI heeft ons verzekerd dat zij de reis gaan uitvoeren. Gaat ook FTI failliet, dan treedt de verzekering in werking. Levert dit toch problemen op, laat het ons weten!

Ik had losse tickets geboekt. Die werden geannuleerd door D-reizen. Ik heb toen kunnen omboeken naar een pakketreis.
U heeft een bevestigde boeking bij een SGR-deelnemer. Uw boeking is gedekt. Wacht op bericht van SGR.

Ik heb een SGR-voucher van D-reizen.
Uw voucher is gedekt en u kunt deze uploaden zodra u bericht heeft ontvangen van SGR. Let op: er mochten geen vouchers worden uitgegeven voor losse tickets.

Ik heb losse tickets geboekt via D-reizen. De luchtvaartmaatschappij zegt het geld terug gegeven te hebben aan D-reizen. Ik heb het niet ontvangen en ik heb ook geen voucher.
U had dat geld al moeten krijgen. Nu dat niet zo is, heeft u een zelfstandig recht richting de luchtvaartmaatschappij. U schrijft deze aan en zegt dat u binnen zeven dagen uw geld op uw rekening wilt ontvangen. Voeg een kopie van de tickets en boeking bij. Krijgt u uw geld niet terug, meld u dan bij de ILT ( Inspectie Leefomgeving en Transport) en de ACM (Autoriteit Consument en Markt). Ook kan een rechtsbijstandsverzekeraar deze zaak voor u oppakken. Een claimbureau kost u geld en is vooralsnog niet nodig.

Tenzing Travel is failliet gegaan. De SGR heeft dat faillissementsgeld aan D-reizen gestort, maar ik heb geen betaling ontvangen.
D-reizen had dit geld meteen moeten overmaken. Is dit in uw geval niet zo: laat het ons weten. U heeft als klant van D-reizen lang geduld moeten hebben en opnieuw wordt uw geduld op de proef gesteld. Dit is echter de laatste keer dat u moet wachten. Hierna ontvangt u uw geld. Mochten er toch problemen ontstaan, dan staan wij uiteraard voor u klaar in ons spreekuur.

  Post & Mail

Wilt u reageren op de inhoud van MAX Magazine, een tv- of radioprogramma? Stuur dan een bericht naar MAX Magazine. De redactie maakt elke week een selectie en kort soms berichten in.

Reageren