Onder druk gezet door Eden Health Products
Al eerder hebben wij aandacht besteed aan de praktijken van Eden Health Products. Dat bedrijf verkoopt proefpakketjes vitaminepillenen en als u even niet goed oplet, zit u aan vervolgzendingen vast.
Eden Health Products is op 7 januari 2014 failliet gegaan. In februari zijn ze overgenomen door het bedrijf Dutch Health Company BV. Zij hebben het volledige klantenbestand gekocht, inclusief alle vorderingen. Vorig jaar liet Eden Health Products ons nog weten hun beleid te hebben aangepast en dat bij een doorstart nog verder te zullen verbeteren. Helaas blijkt hier in de zaak die wij van meneer Beringen hebben ontvangen weinig van. Meneer Beringen heeft in juni 2013 via de telefoon een proefpakket multivitamine besteld en netjes betaald. Binnen de termijn van 21 dagen die Eden Health Products daarvoor stelt, heeft meneer Beringen telefonisch aangegeven dat hij geen vervolgzendingen wil ontvangen. Die kreeg hij echter toch. Vervelend genoeg had meneer Beringen geen schriftelijke bevestiging van de opzegging. Wat hij vervolgens ook deed, het hielp allemaal niks. Hij moest betalen. Ten einde raad riep hij de hulp in van MAX Ombudsman.
Akkoord of niet?
Wij hebben direct contact gezocht met Eden Health Products en gevraagd om de zogeheten voicelog (bandopname van het verkoopgesprek). Daaruit was onvoldoende op te maken of meneer Beringen nu wel of niet akkoord is gegaan met de vervolgzendingen. In de tussentijd bleef meneer wel incassobrieven ontvangen. Door onze bemiddeling hebben wij deze incasso uit weten te stellen, maar deze termijnen verliepen zonder dat Eden Health met een reactie kwam. De hele gang van zaken is meneer Beringen niet in de koude kleren gaan zitten en onder druk van een laatste incassobrief is hij eind mei tot betaling overgegaan. Jammer, maar begrijpelijk.
Uiteraard hebben wij Eden Health Products laten weten het met de afhandeling van deze kwestie niet eens te zijn. We wachten nog steeds op een bevestiging dat meneer Beringen nu helemaal van dit bedrijf af is.
Let goed op
We kunnen niet genoeg benadrukken om geen proefpakketten te bestellen! Mocht u dit toch hebben gedaan, let u dan op het volgende:
• Kijk goed in de doos of er een bericht bijzit van vervolgzendingen en als u wilt opzeggen doet u dit dan binnen de aangegeven termijn.
• Let goed op wat voor bestellingen u doet. Vitaminepillen zijn vaak bij de gewone drogist véél goedkoper dan bij dit soort bedrijven.
• Zeg altijd bewijsbaar op!
• Onthoud de namen Eden Health Products en Dutch Health Company!
MAX-leden kunnen met vragen, problemen of klachten gratis terecht op het telefonisch spreekuur van de MAX Ombudsman op nummer 035 677 55 11, elke werkdag van 10 tot 12 uur.
Elke week pakken juristen Jeanine Janssen en Rogier de Haan
als MAX Ombudsmannen een kwestie bij de horens.
Deel dit artikel
Post & Mail
Wilt u reageren op de inhoud van MAX Magazine, een tv- of radioprogramma? Stuur dan een bericht naar MAX Magazine. De redactie maakt elke week een selectie en kort soms berichten in.
Reageren