Abonnementen service: 035 - 2019505

Gerechtigheid

Heeft u vorige week ons speciale ‘MAX vakantieman nieuwsbulletin’ gezien? We hadden geweldig nieuws te melden: Schiphol komt met een regeling voor alle mensen die door de lange wachtrijen op de luchthaven hun vlucht hebben gemist, ondanks dat ze het advies van Schiphol hadden gevolgd om vier uur voor vertrek aanwezig te zijn. In ‘MAX vakantieman’ van 25 juli kondigde Jeanine Janssen aan een proefproces te starten tegen Schiphol.

Na de uitzending reageerden niet alleen veel consumenten. Ook rechtsbijstandsverzekeraars en de Consumentenbond meldden zich bij ons voor een samenwerking. Schiphol nam contact op met Jeanine en mij, waarna in goed overleg een mooie regeling tot stand is gekomen: consumenten die hun vlucht hebben gemist worden schadeloosgesteld voor de kosten van de vlucht, en gemiste onderdelen van hun reis zoals excursies en hotelovernachtingen. Ook als een pakketreis door het missen van de vlucht niet is doorgegaan, worden die kosten vergoed. MAX Ombudsman heeft de regeling gezien en kan zich vinden in de inhoud. Prachtig dat we dit met onze actie voor elkaar hebben gekregen; MAX heeft weer laten zien op te komen voor de rechten van de consument. We zullen de afhandeling van de claims nauwlettend blijven volgen. U kunt de regeling nalezen op maxvandaag.nl

Jan Slagter
directeur Omroep MAX

  Post & Mail

Wilt u reageren op de inhoud van MAX Magazine, een tv- of radioprogramma? Stuur dan een bericht naar MAX Magazine. De redactie maakt elke week een selectie en kort soms berichten in.

Reageren