Dé gids voor radio, televisie en plezierig leven
Abonnementen service: 035 - 2019505

DE SPAANSE WATERHOND VAN ANNEKE: ‘HIJ ZOEKT ALTIJD DE ZON OP’

Na in totaal vijf Duitse herders te hebben gehad, vonden geboren Rotterdamse Anneke Commeren (68) en haar man het beter om daarna voor een kleinere hond te kiezen.

Via een tv-programma werden ze vijf jaar geleden op het idee gebracht om een Spaanse pup uit een asiel in Cádiz te nemen. “We zagen een foto van Pablo op de website en voelden meteen een klik met hem. Hij was inmiddels bij een opvanggezin in Assen gebracht en daar konden we hem ontmoeten en eventueel meteen meenemen.

De klik was er ook in het echt en zo namen we hem mee naar huis. Mijn man is twee jaar later helaas overleden en mijn dochter, die Pablo toen met ons heeft opgehaald, een jaar later ook. Dus nu ben ik extra blij met Pablo en zou hem voor geen goud meer willen missen.

Vorig jaar hebben we met z’n tweetjes een bijzondere reis gemaakt, met de auto naar Toscane. Daar zijn we bij de asverstrooiing van mijn dochter geweest. Daarna zijn we doorgereden naar de Adriatische kust, om vrienden te bezoeken op de camping waar mijn man en ik vijf jaar met veel plezier gewerkt hebben. Voor Pablo en mij werd het een soort roadtrip over allerlei binnenweggetjes, want dat vonden mijn man en ik ook altijd leuker dan de drukke tolwegen. Het was onvergetelijk. We hebben samen in hotelletjes geslapen en in restaurantjes gegeten.”

Thuis staan Anneke en Pablo altijd vroeg op en wandelen ze steevast ’s morgens van zeven tot halfnegen . “Ik vind het heerlijk om zo de dag te beginnen en op mijn leeftijd is bewegen belangrijker dan ooit.” Anneke vervolgt: “In huis zoekt Pablo altijd de zonnestralen op. Daar gaat hij het liefst staan of liggen. Hij is duidelijk de Spaanse zon niet vergeten, maar hij is wel heel gelukkig bij me, dat merk ik aan alles.”

Post & Mail

Wilt u reageren op de inhoud van MAX Magazine, een tv- of radioprogramma? Stuur dan een bericht naar MAX Magazine. De redactie maakt elke week een selectie en kort soms berichten in.