Van alle markten thuis
Na deze week zijn de schoolvakanties weer voorbij. We gaan met zijn allen over tot de orde van de dag. ‘Groeten van MAX’ is afgelopen en de reisklachten zullen in aantallen weer gaan afnemen naarmate de tijd vordert. Maar dat wil niet zeggen dat MAX Ombudsman dan stilzit!
Vorige week kregen we een telefoontje binnen van de dochter van mevrouw Van Rooij.
Ze belde voor haar 98-jarige moeder omdat de verbindingen van de telefoonlijn niet meer werkten. Op die telefoonlijn was het persoonlijke alarmeringssysteem aangesloten. Dat is uiteraard heel belangrijk voor een mevrouw op leeftijd. Na veel bellen en verschillende afspraken waar niemand kwam opdagen, belde ze ons. We belden met de betreffende telecomprovider.
Binnen een dag opgelost
Ze gaven aan dat er verschillende problemen waren met hoofdverdelers, voedingen en aansturingssystemen van de monteurs waardoor die bepaalde meldingen niet kregen. We stelden voor om maar eens ‘ouderwets’ te bellen met deze mevrouw. Na dat telefoontje met de provider kreeg mevrouw een monteur in huis en diezelfde dag waren alle problemen opgelost. Het bedrijf laat weten dat ze zullen bekijken wat ze ‘procesmatig’ kunnen verbeteren zodat dit soort situaties niet meer voor zullen komen. Zo kan het dus ook!
Zoek ons op!
Ook september wordt een drukke maand voor MAX Ombudsman. MAX bestaat tien jaar en ook wij zullen tijdens alle evenementen aanwezig zijn om u met raad en daad bij te staan. Op 5 en 6 september zijn de Open Studiodagen. Iedereen is welkom om de studio’s in Hilversum van binnen te bekijken. Van 15 tot en met 19 september staan we op de 50PlusBeurs en in september en oktober kunt u ons ook aanspreken op de vijf ledendagen die MAX in het hele land organiseert. Vanaf 4 september ziet u ons weer terug in het consumentenprogramma ‘Meldpunt!’. Wekelijks stellen we een zaak aan de kaak en confronteren een bedrijf of organisatie met hun werkwijze en de gevolgen daarvan voor u als consument. Misschien kunnen we aandacht besteden aan uw zaak?
welke vragen?
Ziektekosten, verzekeringen, vragen over de Wet maatschappelijke ondersteuning, pensioenproblemen, reizen, telefonie, abonnementen, consumentenzaken en al uw rechten bij koop op afstand. Twijfelt u of u bij ons terechtkunt, bel ons vooral op! Kunnen wij u niet helpen, dan verwijzen we u door naar de juiste plek.
Deel dit artikel
Post & Mail
Wilt u reageren op de inhoud van MAX Magazine, een tv- of radioprogramma? Stuur dan een bericht naar MAX Magazine. De redactie maakt elke week een selectie en kort soms berichten in.
Reageren