Dé gids voor radio, televisie en plezierig leven
Abonnementen service: 085 - 888 1881

WANDEL MEE MET MAX

Met MAX naar de Veluwe

Wilt u de wandelroute van vorige week: klik hier

Start- en eindpunt: Bezoekerscentrum Natuurmonumenten, Heuvenseweg 5a 6991 JE Rheden.
Lengte: 6 km, ca. 2 uur.
Markering: de wandelroute is goed gemarkeerd met zwarte pijltjes. Bij de achteruitgang van het Bezoekerscentrum Veluwezoom volgt u het pad omhoog dat loopt tussen de speeltuin en de boomgaard. Daarna wijzen de zwarte pijlen u vanzelf de weg.
Wandelkaart: de Routekaart Veluwezoom kunt u hier downloaden en printen.
Bereikbaarheid OV: het startpunt ligt op loopafstand (10 minuten) van NS-station Rheden. Vanuit het station loopt u richting de rotonde met ANWB wegwijzers. Vóór de rotonde linksaf, na 100 meter rechtsaf en oversteken, het groene toegangshek NP Veluwezoom door. Grindpad volgen tot Bezoekerscentrum/Brasserie Veluwezoom, de ingang is te herkennen aan de glazen uitbouw.
Bereikbaarheid auto: voer het adres van het startpunt in uw navigatiesysteem in. Of neem vanaf de A12 (Utrecht – Arnhem) op het knooppunt Velperbroek de afslag Zutphen. Daarna afslag Velp. Volg dan richting Rheden. Op de rotonde linksaf, richting Veluwetransferium volgen tot aan de gratis parkeerplaats vlak bij Bezoekerscentrum/Brasserie Veluwezoom.
Horeca: bij het start- of eindpunt, in Brasserie Veluwezoom, trakteert MAX! De aanbieding vindt u in MAX Magazine 22-2013. Tegen inlevering van de bon uit MAX Magazine krijgt u korting op koffie of thee met appeltaart. Onderweg (zie wandelkaart) is meer horeca.

Goed om te weten:
1. Vereniging Natuurmonumenten heeft vanuit haar bezoekerscentrum in Rheden diverse wandelroutes uitgezet door Nationaal Park Veluwezoom. MAX volgt de wandelroute met de zwarte pijlen. Het bezoekerscentrum en de brasserie zijn geopend van dinsdag t/m zondag (tijdens schoolvakanties ook op maandag) van 10 tot 17 uur. Zie ook www.natuurmonumenten.nl.
2. Deze wandeling is niet geschikt voor wie niet goed ter been is. Honden zijn toegestaan, mits aangelijnd.
3. Halverwege komt u bij de beroemde bank van oud ANWB directeur G.A. Pos. De Posbank is behalve een fenomenaal uitzichtpunt ook een café-restaurant met een groot terras. Paviljoen De Posbank is een bijzonder gebouw waarin sterk rekening is gehouden met de gedachte van duurzaamheid. Openingstijden van het paviljoen: april – oktober van maandag t/m zondag 10-17 uur; november – maart tot 16 uur.

[credit bij wandelkaart] Harry Bunk

Post & Mail

Wilt u reageren op de inhoud van MAX Magazine, een tv- of radioprogramma? Stuur dan een bericht naar MAX Magazine. De redactie maakt elke week een selectie en kort soms berichten in.