Een overboeking doen, een betaalpas aanvragen, je limiet aanpassen… bankzaken regelen we tegenwoordig online. Toch hebben 1 op de 6 Nederlanders daar soms moeite mee. Gelukkig zijn er mensen die kunnen helpen.
Dit is een advertorial in samenwerking met ABN Amro.
Zonder de hulp van anderen zouden heel wat mensen af en toe met de handen in het haar zitten als ze online zijn, ook bij regelen van hun dagelijkse bankzaken. Daarom besloot ABN AMRO de mensen die hun medemens daarbij ondersteunen in het zonnetje te zetten en organiseerde de verkiezing Helper van het Jaar.
En de winnaar is…
Adjan van Andel!
Adjan helpt zijn 86-jarige schoonvader al meer dan 20 jaar met zijn dagelijkse bankzaken. Hij vertelt: “In het begin vond mijn schoonvader het moeilijk om zijn bankzaken uit handen te geven, maar soms kwam hij er gewoon niet meer uit. De digitalisering gaat nu eenmaal ontzettend snel. Ik en mijn vrouw hebben ervoor gezorgd dat hij via zijn computer kon internetbankieren en inmiddels is hij daar best handig in geworden. Toch stuit hij soms nog op dingen waar hij niet uitkomt. Het is zo fijn dat ik hem dan kan helpen. Ik ga een keer per week bij hem langs om te helpen met sparen, overboekingen en bij- en afschrijvingen. En onder het genot van een kop koffie praten we ook nog even bij – dat zijn waardevolle momenten. Mijn schoonvader vindt mijn hulp inmiddels zo prettig dat híj́ mij nota bene nomineerde voor Helper van het Jaar!”
‘Het is zo fijn dat ik mijn schoonvader hierbij kan helpen.’
Waarom een verkiezing?
Gudy van der Wal is directeur ‘Hulp bij Bankzaken en Financiële Toegankelijkheid’ bij ABN AMRO. Op de vraag waarom de bank de verkiezing Helper van het Jaar organiseert, zegt ze: “Bankzaken doen mensen het liefst zelf, maar soms komen ze er even niet uit. Wij zijn enorm dankbaar voor de waardevolle bijdrage van mensen die anderen hierbij ondersteunen en willen hen oprecht bedanken voor hun hulp. Ook hopen we dat hun voorbeeld anderen zal inspireren. Wij zijn echt heel blij met de Adjans van deze wereld, maar natuurlijk helpen wij ook zélf mensen bij het bankieren.”
Hulp van de bank
Voor iedereen die bij de dagelijkse bankzaken wel wat ondersteuning kan gebruiken, is er ABN AMRO Helpt. De maar liefst meer dan 200 Hulp bij Bankzaken Adviseurs staan voor u klaar!
Kijk op www.abnamro.nl/toegankelijkheid of bel de Hulp bij Bankzaken Lijn 088 226 26 12 (bereikbaar op werkdagen van: 8.00 – 17.30 uur).