Toen Richard den Dekker (54) 50 jaar oud werd voelde het voor hem bijna vanzelfsprekend om een abonnement op MAX Magazine te nemen. “Dat hoorde een beetje bij de leeftijd, vond ik. Mijn vrouw Jacqueline (61) en ik hebben wel eerst alle tv-gidsen vergeleken.”
MAX Magazine sprak hen direct aan. “We vonden het een mooi blad.” De overzichtelijkheid gaf de doorslag. “Je ziet in één oogopslag de programma’s van de vijf belangrijkste zenders naast elkaar. Ook nog eens met een duidelijke scheiding van de dag- en de avondprogramma’s.”
“De overzichtelijkheid gaf de doorslag.”
Op tafel ligt MAX Magazine in een spiksplinternieuwe MAX-omslagmap. “Die hebben we gekregen toen we ons abonnement verlengden.” Af en toe gaat het magazine zelfs mee naar Richards werk. Hij is objectbeveiliger bij een grote onderneming in de Noordoostpolder.
“Als er even een rustig moment is, of als ik weinig te doen heb tijdens de nachtdienst, wil ik tussen neus en lippen door nog wel eens een puzzeltje invullen. Eigenlijk ben ik altijd wel bezig met het blad. De televisieprogramma’s die ik graag wil zien, omcirkel ik. Beroepsmatig kijk ik bijvoorbeeld graag naar de ‘112’-programma’s van RTL 5. Verder zijn Jacqueline en ik allebei gek op quizjes en consumentenprogramma’s, zoals ‘Kassa’ en ‘Radar’.”
Het MAX Orkest
Ze kijken ook vaak naar Omroep MAX. “Ik kreeg echt kippenvel bij de uitzendingen van het ‘MAX Orkest’. Geweldig vond ik dat. Voor die mensen kwam een droom uit. Maar MAX Magazine biedt ons veel meer dan de gids. Laatst hebben we een hotel geboekt uit een van de advertenties in het magazine. Het was heerlijk om er even tussenuit te zijn.”
Ook abonnee worden net als Richard en Jacqueline? Dat kan hier.