Abonnementen service: 035 - 2019505

Column Jan Slagter: Foute keuze

“Prachtige serie, levensecht, goed geacteerd.” “Een realistisch script met mensen van vlees en bloed.” “Confronterend en herkenbaar.” Zomaar een greep uit de vele reacties van mensen die kijken naar onze geweldige dramaserie ‘Maud & Babs’ over een vrouw met dementie en haar dochters.

Het effect dat mantelzorg heeft op mantelzorgers en hun omgeving is een thema dat de doelgroep van MAX na aan het hart ligt. De eerste twee seizoenen waren dan ook enorm populair. Er keken meer dan een miljoen mensen naar elke aflevering en ook online deed de serie het heel goed. En daarnaast werd de serie ook veel teruggekeken.

We hadden uiteraard plannen voor een derde seizoen, maar die zijn tot mijn grote teleurstelling afgekeurd door de NPO. De NPO zet bij dramaseries vooral in op het bereiken van een jongere doelgroep. Maar daardoor krijgt MAX weinig ruimte om fictie te ontwikkelen voor onze achterban. MAX brengt generaties samen om van elkaar te leren en zendt dramaseries en speelfilms uit over maatschappelijke thema’s die onze doelgroepen raken. Maar dan moeten we daar wel de ruimte voor krijgen!

Dit en meer leest u in MAX Magazine 21. Bent u geen abonnee, maar wilt u niets meer uit de gids missen? U kunt hier abonnee worden. 

  Post & Mail

Wilt u reageren op de inhoud van MAX Magazine, een tv- of radioprogramma? Stuur dan een bericht naar MAX Magazine. De redactie maakt elke week een selectie en kort soms berichten in.

Reageren