Abonnementen service: 035 - 2019505

Hoe kom ik zonder pas bij m’n spaargeld?

We hebben een probleem met onze spaarpas van de ABN, die per 1 oktober is vervallen. Nu kunnen we niet meer bij ons spaargeld. De ABN laat ons weten dat we met een computer of tablet moeten gaan bankieren. Maar we zijn 86 en 87 jaar. Dat zie ik ons echt niet meer doen. Daar ben je dan je hele leven klant voor bij die bank. Is hier echt niet wat aan te doen?
Mevr. D. v.d. Post

U heeft gelijk, de spaarpas van ABN Amro werkt sinds 1 oktober niet meer, de bank gaat er helemaal mee stoppen. Dat betekent dat u vanaf die datum geen contant geld meer direct van de spaarrekening kunt opnemen. Ook inloggen bij internetbankieren is niet meer mogelijk met de pas, maar deed u toch al niet. Als je alleen een spaarrekening hebt en geen betaalrekening, kun je zelfs niet meer bij je (spaar)geld. Voor behoud van de spaarrekening moet u een betaalpakket bij ABN Amro openen, als tegenrekening. Hiervoor volstaat het Basispakket Betalen. Dat kost € 35,40 per jaar. In dat basispakket zit standaard een betaalrekening, een betaalpasje en internetbankieren, maar dat heeft u niet nodig. Maar als u geen nieuwe betaalrekening wilt openen bij ABN Amro, dan moet u de spaarrekening opheffen. Belt u nog eens het nummer 0900-0024. Ik hoop dat ze dan de beleefdheid hebben het u goed uit te leggen.

  Post & Mail

Wilt u reageren op de inhoud van MAX Magazine, een tv- of radioprogramma? Stuur dan een bericht naar MAX Magazine. De redactie maakt elke week een selectie en kort soms berichten in.

Reageren