Abonnementen service: 035 - 2019505

Column van Jan: Luisterplezier

Goed nieuws over de radiozenders. Steeds meer ouderen weten NPO Radio 5 te vinden. Het luistertijdaandeel (het percentage van de luisteraars dat op deze zender afstemt)van de op ouderen gerichte zender groeit flink onder de 55-plussers: van 11,3 procent in 2021 naar 12,6 procent dit jaar.

Dat blijkt uit de laatste rapportage van het Nationaal Luisteronderzoek. MAX draagt aan het succes van NPO Radio 5 goed bij met programma’s als ‘Goeiedag Haandrikman’, ‘Wekker-Wakker-Weekend!’ en ‘Lunch Lekker met Daniel Dekker’. NPO Radio 2 behoudt overigens met 11,7 procent een mooi marktaandeel in de veel bredere doelgroep 10+ (alle luisteraars van tien jaar en ouder), het aandeel van NPO Radio 1 van 8,1 procent is nagenoeg gelijk en ook NPO Radio 4 blijft stabiel in 10+ en in de kerndoelgroep 55+. We hebben weer mooie evenementen op de publieke radio in het verschiet.

Zo staat NPO Radio 5 van 14 tot en met 18 november in het teken van de populaire Evergreen Top 1000 en brengt NPO Radio 1 live verslag van WK-voetbalwedstrijden. De Top 2000 op NPO Radio 2, het grootste radio-evenement van het jaar, weet vanaf kerstavond tot oudejaarsavond ongetwijfeld weer miljoenen luisteraars te trekken. En misschien heeft u al iets gehoord over onze plannen met NPO Radio 5, waar vanaf januari 2022 de twee radio­toppers Simone Walraven en Erik de Zwart terugkeren. Dat belooft wat! U leest er binnenkort meer over in dit blad.

Jan Slagter
directeur Omroep MAX

  Post & Mail

Wilt u reageren op de inhoud van MAX Magazine, een tv- of radioprogramma? Stuur dan een bericht naar MAX Magazine. De redactie maakt elke week een selectie en kort soms berichten in.

Reageren