Abonnementen service: 035 - 2019505

WIL DE BANK ME DWINGEN TE GAAN INTERNETBANKIEREN?

Laatst stuurde ik een overschrijvingskaart naar de ING. Drie dagen later had ik nog niks gehoord. Ik heb gebeld hoe het zat. Nou, de kaart was binnengekomen en vervolgens klaargelegd. Dat duurde vijf dagen. Precies na een week kon-ie verwerkt worden. Is dit een onderdeel van het bankbeleid om het internetbankieren aan te moedigen en het overschrijven met kaarten te ontmoedigen? 

W. van der Wiel

U verwoordt wat heel veel (oudere) mensen van hun banken vinden. Dat ze de mensen die in hun werkzame leven niet zijn opgegroeid met de computer toch nog willen dwingen via internet te gaan bankieren. Dan heb je de overschrijvingskaart niet meer nodig. Ik heb de ING maar niet gevraagd of dat echt zo is, daar krijg ik toch geen duidelijk antwoord op. Ik heb de bank wel gevraagd hoe lang het behandelen van een overschrijvingskaart duurt. Het antwoord: ze worden een dag na ontvangst geboekt. In enkele gevallen zal dat twee dagen zijn, maar zeker geen week. Maar vorige week is er een storing geweest in de verwerking en daardoor kan het langer geduurd hebben. Dus geen pesterij, maar gewoon pech.

  Post & Mail

Wilt u reageren op de inhoud van MAX Magazine, een tv- of radioprogramma? Stuur dan een bericht naar MAX Magazine. De redactie maakt elke week een selectie en kort soms berichten in.

Reageren