Abonnementen service: 035 - 2019505

Column van Jan: Vakantieleed

Er werd op sociale media en aan talkshowtafels soms wat lacherig en hoofdschuddend gereageerd op de lange rijen op Schiphol tijdens de meivakantie. Menig passagier miste daardoor zijn vlucht naar de vakantiebestemming, waar hij gedurende twee coronajaren zo naar had verlangd.

Natuurlijk, dit leed is niet te vergelijken met dat van de tienduizenden die het oorlogsgeweld in Oekraïne ontvluchten. Dat is onmetelijk erger en deze vluchtelingen verdienen ons aller steun. Maar ik had het die vakantiegangers best gegund en ik hoop dat er passende maatregelen worden genomen om de drukte in de zomer het hoofd te kunnen bieden. Wat dat betreft heb ik goed nieuws: op maandag 20 juni start om 20.35 uur op NPO 1 het nieuwe seizoen van ‘MAX vakantieman’ die gedupeerde reizigers met groot en klein vakantieleed te hulp schiet. Sybrand Niessen gaat ook deze zomer samen met MAX Ombudsman Jeanine Janssen op zoek naar oplossingen voor de meest uitlopende problemen van vakantiegangers. Heeft u een prangende vraag aan of een tip?

Of heeft u het gevoel dat u onrecht is aangedaan bij het boeken van een reis of uitje? Verliep uw vakantie niet zoals gehoopt en vraagt uw klacht of probleem om een oplossing? Moest u uw reis afbreken of annuleren en zit u nu met een fi nanciële strop? Laat het de redactie weten, misschien kunnen zij u helpen. Kijk op MAXvakantieman.nl

JAN SLAGTER
DIRECTEUR OMROEP MAX

  Post & Mail

Wilt u reageren op de inhoud van MAX Magazine, een tv- of radioprogramma? Stuur dan een bericht naar MAX Magazine. De redactie maakt elke week een selectie en kort soms berichten in.

Reageren