Abonnementen service: 035 - 2019505

ONNEEMBARE VESTING

Mijn ouders konden vroeger in het weekend of ’s nachts gewoon bellen met hun eigen huisarts als er iemand in het gezin ziek was. Je kreeg de dokter dan zelf aan de telefoon en hij hielp je of kwam langs.

Dat is tegenwoordig vaak niet meer het geval. Als je in het weekend de huisarts nodig hebt, krijg je via het antwoordapparaat te horen dat je contact moet opnemen met de dichtstbijzijnde huisartsenpost die de diensten voor de huisartsen waarneemt. Heel duidelijk wordt gezegd dat het alleen bedoeld is voor klachten die niet tot maandag kunnen wachten. Als je dan toch belt, moet je langs een assistent van wie je het idee krijgt dat je vooral niet moet langskomen.

Ik heb in het verleden de klachten van mijn kinderen weleens ‘aangedikt’ om toch langs de barrière van deze assistent te komen en dat lukte meestal. Bij Meldpunt krijgen wij geregeld klachten binnen over de werkwijze van de huisartsenpost. Lange wachttijden aan de telefoon en standaard te horen krijgen: “Neem maar een asperientje of paracetamol.” Wat zijn uw ervaringen met de huisartsenpost bij u in de buurt?

Mail met meldpunt@omroepmax.nl en zet daarbij ook uw telefoonnummer waarop de redactie u eventueel kan bereiken.

  Post & Mail

Wilt u reageren op de inhoud van MAX Magazine, een tv- of radioprogramma? Stuur dan een bericht naar MAX Magazine. De redactie maakt elke week een selectie en kort soms berichten in.

Reageren