Abonnementen service: 035 - 2019505

Zonder e-mail niet welkom bij verzekeraar?

Een vriendin (76) heeft na jaren een nieuwe auto gekocht. Toen ze die bij haar verzekeraar FBTO wilde overschrijven, hoorde ze dat dit niet kon, omdat ze geen e-mailadres heeft. Ik vind het schandalig dat FBTO zo hardvochtig met zijn trouwe klanten omgaat. Gelukkig zit ze nu bij een andere verzekering.

Mevr. Schappert

U schrijft er ook nog bij dat ze dit niet van één, maar van twee medewerkers gehoord heeft. Ik heb FBTO dan ook gebeld met de vraag of ze een internetverzekeraar zijn geworden. Maar dat ontkennen ze. “Het is voor bestáánde klanten mogelijk om alle informatie per post te ontvangen.” Daaruit leid ik af dat voor nieuwe klanten een e-mailadres wel verplicht is. “Mensen zijn te bijzonder om in een hokje te plaatsen”, is één van de slogans van het bedrijf. Ik hoop in elk geval dat dat ook geldt voor het hokje ‘ouderen zonder e-mail.’ Overigens, ongeveer 15 procent van de huishoudens in Nederland doet niet aan telebankieren of e-mailen. Dat percentage is trouwens veruit het laagste van Europa.

  Post & Mail

Wilt u reageren op de inhoud van MAX Magazine, een tv- of radioprogramma? Stuur dan een bericht naar MAX Magazine. De redactie maakt elke week een selectie en kort soms berichten in.

Reageren