Waar zijn mijn online rododendrons gebleven?
Ik heb bij rhodo-online zes rododendrons voor ruim 80 euro gekocht. Om een lang verhaal kort te maken: ik heb ze nooit gekregen, al zeggen ze me de planten wel gestuurd te hebben. Uiteindelijk wilden ze me in oktober voor de helft van de prijs een nieuwe zending sturen. Wat kan ik ondernemen tegen dit soort praktijken?
C. van Meygaarden
U noemt rhodo-online een professionele website, maar ik kan deze niet eens vinden op Google (wel rhododendrononline.nl, red.). Als ik uw verhaal zo lees, is de website in elk geval alles behalve professioneel. Het aanbod voor een nieuwe zending voor de halve prijs is niet realistisch. Waar zijn die eerste planten dan gebleven? Als u twijfelt over een webshop, kunt u het beste contact opnemen met Thuiswinkel.org. Deze belangenvereniging van webshops heeft meer dan 2.000 leden en geeft het Waarborg-keurmerk uit. Ze dekken 70 procent van de markt. Als consument kan je nakijken of de website er geregistreerd staat. Rhodo-online kon ik er niet vinden. De site presenteert ook een lange lijst van malafide verkopers. Overigens zou ik niemand aanraden duurzame planten zoals rododendrons online te kopen. Die moet je toch eerst gezien hebben? Ik begrijp u wel, u bent wat ouder en heeft moeite met het afstruinen van tuincentra. Maar in z’n algemeenheid geld: planten kan je beter eerst gezien hebben, voor je ze koopt.
Heeft u ook een geldvraag? Mail of schrijf dan naar onze financieel journalist Jaap Roelants. Hij behandelt iedere week een selectie uit uw vragen in deze rubriek en geeft op veel van uw andere vragen ook persoonlijk antwoord. Wilt u uw naam niet vermeld hebben? Geef dat dan duidelijk aan.Schrijf naar MAX Magazine, Postbus 277, 1200 AG Hilversum of stuur een mail: redactie@maxmagazine.nl o.v.v. ‘Geldvragen’.
Deel dit artikel
Post & Mail
Wilt u reageren op de inhoud van MAX Magazine, een tv- of radioprogramma? Stuur dan een bericht naar MAX Magazine. De redactie maakt elke week een selectie en kort soms berichten in.
Reageren