Abonnementen service: 035 - 2019505

MAX Ombudsman

MAX Ombudsman

Elke maandag bespreekt MAX Ombudsman in Tijd voor MAX een zaak uit het spreekuur. Deze zaak hebben we behandeld in de uitzending van maandag 9 september 2013.

April 2010. De heer Aarts heeft net boodschappen gedaan en loopt terug naar zijn auto op de parkeerplaats. Een paar mannen stelt zich aan hem voor. Zij werken voor schadeherstelbedrijf Autotip. Er zitten een paar sterretjes in de voorruit die zij kunnen repareren. De rekening gaat rechtstreeks naar de verzekeraar, dus de heer Aarts zal er verder geen omkijken naar hebben. Dat vindt de heer Aarts wel zo makkelijk. Dus ondertekent hij een formuliertje voor de verzekering, en de ruit wordt ter plekke gerepareerd.

Mei 2013. De heer Aarts ontvangt een brief op poten van Autotip. De reparatienota is nog altijd niet vergoed. De heer Aarts moet binnen 5 dagen betalen, anders gaat de zaak door naar een incassobureau, met alle bijkomende kosten van dien. Voor rekening van de heer Aarts uiteraard. Een dag later. De heer Aarts meldt zich bij MAX Ombudsman. Kan dit? Mag dit? Wat moet ik doen?

SCHADE GEDEKT
Met het formulier dat de heer Aarts destijds ondertekende, heeft hij zich persoonlijk garant gesteld voor de reparatiekosten. Dus als zijn verzekeraar Interpolis niet betaalt, zal de heer Aarts zelf alsnog de nota moeten betalen. De heer Aarts kan het beste even bij Interpolis navragen wat er aan de hand is. Dit doet hij en in reactie hierop handelt Interpolis de zaak alsnog af met Autotip. Voor de heer Aarts is de zaak hiermee alsnog opgelost.

Omdat wij willen weten waarom de schade nu ineens wel gedekt wordt, nemen we zelf contact op met Interpolis. Wat blijkt: Interpolis had in de periode waarin dit speelde een contract met Autotip voor het repareren van ruitschades. Interpolis kreeg echter problemen met de hoogte van de facturen van Autotip; die zouden in geen verhouding staan tot de verrichte werkzaamheden. Daarom betaalde Interpolis de rekeningen niet meer. Naar aanleiding van deze en andere klachten heeft Interpolis vervolgens een regeling getroffen met Autotip. Alle openstaande rekeningen van klanten van Interpolis zijn daarmee afgekocht. Autotip mag deze mensen hierover niet meer lastigvallen. Voor verzekerden van Interpolis is hiermee de zaak nu ook opgelost.

OPROEP
Hoe gaan andere verzekeraars om met rekeningen van Autotip? Op diverse internetfora staan klachten over Autotip van mensen die elders waren verzekerd. Daarom hebben we contact gezocht met Autotip. Hoeveel openstaande facturen zijn er? Hoeveel aanmaningen zijn er verzonden? Hoeveel klanten hebben zelf betaald? Zijn er afspraken met andere verzekeraars? Autotip heeft wel van zich laten horen, maar geeft geen antwoord op onze vragen. Daarom roepen wij iedereen op die met Autotip te maken heeft gehad en uiteindelijk zelf de reparatienota heeft betaald of aanmaningen heeft ontvangen. Meld u in ons spreekuur! Wij nemen vervolgens contact op met uw verzekeraar om naar een oplossing te zoeken. MAX-leden kunnen met vragen, problemen of klachten gratis terecht op het telefonisch spreekuur van de MAX Ombudsman op nummer 035 677 55 11, elke werkdag van 10 tot 12 uur. Elke week pakken juristen Jeanine Janssen en Rogier de Haan als MAX Ombudsmannen een kwestie bij de horens.

  Post & Mail

Wilt u reageren op de inhoud van MAX Magazine, een tv- of radioprogramma? Stuur dan een bericht naar MAX Magazine. De redactie maakt elke week een selectie en kort soms berichten in.

Reageren